Wil je een keer komen kijken en/of meetrainen, kom gewoon langs. De eerste 3 maanden train je gratis mee!

Start seizoen 2024-2025

Rugby Club Spakenburg speelt komend seizoen in de een na hoogste klasse.

Afgelopen zaterdag heeft de Rugby Club Spakenburg een aanvang gemaakt ter voorbereiding van de competitie die zaterdag 14 september zal beginnen met een drieluik tegen twee teams uit de hoogste klasse. Tegen de Castricumse Rugby Club, al jaren deelnemer in de Ereklasse, en het Amsterdamse AAC dat na jaren van afwezigheid en het kampioenschap in de eerste klasse ook dit seizoen weer in de hoogste klasse aanwezig is.

Een uitdaging hoe het team ervoor staat. Naast oud International Krijn Twigt is nu ook oud-bondscoach Luc Theunssens bij de technische staf. Het zal een seizoen van veel reizen worden, de tegenstanders zijn van over heel Nederland en zelfs het Duitse Aken. Naaste concurrent Hilversum is ook gepromoveerd en verder treft Spakenburg Groningen, Feanster Heerenveen, de Rams Apeldoorn, Bassets Sassenheim, Tilburg, Roosendaal, Oemoemenoe Middelburg, de Utrechtse RC en de Amstelveense RC. Er wordt eerst gespeeld tegen alle teams en wel uit of thuis. Daarna de bovenste zes tegen elkaar evenals de onderste zes het tegen elkaar gaan opnemen.

Wat betreft de wedstrijden tegen AAC en Castricum heeft Spakenburg zich op de kaart gezet. Tegen AAC wat pech. De Amsterdammers wisten twee keer te scoren door kicks die wat ongelukkig van richting veranderen. AAC scoorde 3 keer tegenover Spakenburg, twee die AAC behoorlijk onder druk wist te zetten. De tweede testmatch wist Spakenburg de Duinranders lange tijd onder druk te zetten. Maar Castricum met veel meer ervaring wist met snelle uitvallen een verschil van drie tegen twee tries te maken. Als Spakenburg dit niveau in de competitie weet te houden, moet een plaats bij de eerste zes tot de mogelijkheden behoren. Op zaterdag komt de oudste rugby club van Nederland op bezoek voor een oefenwedstrijd DSR-C. De Delftse studenten willen altijd aanvallend open rugby spelen een dus een uitdaging voor de donker en licht blauwen.

Tevens kan de club dit seizoen beginnen op een nieuw aangelegd veld met mooie opgeknapte palen met in top vier Botter vlaggen. Gemakkelijk voor de kicker om te zien hoe de wind waait en weer een stukje Spakenburgse cultuur die de rugby club graag in ere houdt.

Dit bericht heeft 0 reacties