Wil je een keer komen kijken en/of meetrainen, kom gewoon langs. De eerste 3 maanden train je gratis mee!

Rugby Club Spakenburg begint seizoen met nieuw veld

Rugby Club Spakenburg is klaar voor het nieuwe seizoen. Het veld, dat bekend stond om zijn drassige condities na een regenbui is vervangen. Dankzij het vernieuwen van de drainage en de toplaag ligt het veld er nu stralend bij, klaar voor het nieuwe seizoen. Vorig seizoen moesten er veel wedstrijden worden afgelast door de slechte conditie van het veld.

Veldrenovatie
De renovatie van het veld begon met het vervangen van de drainage. Door de jaren heen had het systeem steeds meer te lijden onder de zware weersomstandigheden, waardoor water vaak te lang op het veld bleef staan. Daarom is besloten tot een grondige aanpak: een volledig nieuw drainagesysteem om het water sneller en efficiënter af te voeren. Dit zal ervoor zorgen dat het veld zelfs na flinke regenval in optimale staat blijft.
De toplaag van het veld, die door de slechte drainage onherstelbaar was beschadigd werd ook volledig vernieuwd. Dit biedt niet alleen een betere speelervaring, maar ook meer veiligheid. Het nieuwe veld is geschikt voor alle soorten weer en omstandigheden, iets waar de club en de supporters enorm naar uitkijken.

De palen
Naast het veld kregen ook de rugby palen een opknapbeurt. De palen zijn geschilderd en zijn voorzien van windvanen. Deze kleine, maar praktische toevoeging zal de spelers helpen de windrichting beter in te schatten bij het nemen van een conversie.

Een goed begin
Voorzitter Rikkert de Jong spreekt met trots over de vernieuwing: “Het is fantastisch om te zien hoe ons veld er nu bij ligt. Dit is een perfecte start van het nieuwe seizoen. De renovaties waren hard nodig, en ik ben ervan overtuigd dat dit ons spel zal verbeteren.”
Deze weken zal het veld getest worden tijdens de eerste trainingen en oefenwedstrijden. De spelers, die het afgelopen jaar vaak onder moeilijke omstandigheden hebben moeten spelen kunnen niet wachten om weer te spelen.

Met een nieuw veld en frisse palen is Rugby Club Spakenburg klaar voor een succesvolle start van het nieuwe seizoen in de eerste klasse. De supporters kunnen zich verheugen op spannende wedstrijden en hopelijk ook op veel overwinningen.

Dit bericht heeft 0 reacties