Wil je een keer komen kijken en/of meetrainen, kom gewoon langs. De eerste 3 maanden train je gratis mee!

Girls Rugby Festival

Zaterdag 19 oktober organiseerde de Rugbybond samen met de Utrechtse Rugby Club het Girlsrugby festival.

Normaal spelen de jongens en meiden gemengd en spelen er vaak maar een paar meiden in een team. Deze zaterdag waren alleen de meiden welkom. Een dag om andere rugby meiden te leren kennen, plezier met elkaar te hebben en te leren van de dames senioren.

‘ s Morgens waren de meisjes van 6-12 jaar uitgenodigd waar onze Spakenburgse Benjamins Julia en Mirre bij zaten. Er was een leuk programma in elkaar gezet waarbij de meiden met verschillende spellen en oefeningen hun rugby skills konden laten zien en oefenen. Na een heerlijke lunch werden er nog wedstrijdjes gespeeld waarna er nog tijd was voor echte meisjes dingen zoals glitter, tattoos laten zetten en manicuren. Want al zijn de rugbymeisjes stoere meiden, GIRLS WILL BE GIRLS.

De meiden van 13-17 werden om 12 uur verwacht in Utrecht. Ook hier werden alle aanwezig meiden vanuit heel Nederland gemixt met elkaar tot een team en na een training werden ook hier wedstrijden gespeeld. Dewi, Annemarije en Hester zaten in 1 team. Annemarije mocht spelen op de wing, Ze speelde haar allereerste wedstrijd en had mooie acties en looplijnen. Dewi speelde vol zelfvertrouwen en overtuiging, tackelde als nooit tevoren. Hester heeft als center gestaan. Zij kwam in de laatste pot goed op gang kreeg de bal goed toegespeeld en sloot af met een try.

Gwendolyn en Dania werden in het juniorenteam samen opgesteld als voorwaartsen. Gwenn had een paar mooie tackles en Dania mooie pogingen om door de lijn heen te breken. De meiden waren betrokken bij het spel en speelden met veel plezier. Al met al een topdag voor de Spakenburgse meiden.

Voor alle stoere meiden die niet bang zijn om vies te worden de jeugd van 6 tot 16 jaar trainen op dinsdag en donderdagavond van 18:30-19:30. Vanaf 17 jaar op dinsdag en donderdagavond van 19:45-21:15.

Dit bericht heeft 0 reacties